Deel deze blog

Doelgroepanalyse voor maximaal resultaat

25 november 2021 - Als opdrachtgever zoek je altijd de beste kandidaat voor je vacature! Onze werkwijze is volledig afgestemd op elke keer de juiste persoon voor de juiste functie te vinden. Door onze grondige analyse vooraf en het daarop aanpassen van onze aanpak, zorgen we voor reële verwachtingen en het maximale resultaat!

Bij de intake van een vacature onderzoeken we wat de kans van slagen is om een vacature in te vullen. We kijken hierbij bijvoorbeeld naar factoren als de regio, het aantal vergelijkbare vacatures, aandachtspunten per doelgroep en wat een marktconform salaris is.

Arbeidsmarktrapportage
Aan de hand van de arbeidsmarktrapportage gaan we met je in gesprek. Is je wens realistisch? We adviseren wat de grootste kans op succes is: er moet altijd een kans van slagen zijn! We passen onze vacatureteksten en manier van werven aan op de doelgroep. We kiezen per kandidaat onze kanalen: een Service-Engineer is bijvoorbeeld minder actief op LinkedIn dan een Projectleider!

Pullfactoren
We benadrukken de pullfactoren voor een kandidaat. De functietitel passen we soms ook aan. De éne titel trekt meer de aandacht van de juiste kandidaat, dan de andere functietitel. Doorgaans beginnen we met een periode van twee maanden werven. Wanneer dan geen geschikte kandidaat is gevonden, maken we een wervingsupdate. We lopen alle punten uit de arbeidsmarktrapportage na, in vergelijking met de realiteit. We sturen bij waar nodig en waar kan.

Onderscheidende werkwijze
Met onze gedegen en onderscheidende werkwijze maken we voor jou als opdrachtgever het verschil in een succesvolle zoektocht naar de juiste kandidaat voor jouw functie!

Wil je meer weten over onze werkwijze voor opdrachtgevers? Bekijk onze aanpak.

maximaal resultaat

Nieuwsbrief

Meld je aan als je op de hoogte wilt blijven van de laatste ontwikkelingen.

Aanmelden

Privacy Statement © Mijn Prolinq