Deel deze blog
Arbeidsmarktmarketing is wellicht een ‘tongbreker’. Het kennisevent op 9 juni maakte niettemin duidelijk dat het een zeer belangrijke factor is voor ons als ‘verbinders’. Tijdens de bijeenkomst in het GeoFort in Herwijnen werden door verschillende sprekers, aan de hand van verschillende inzichten, tips gegeven om te ontdekken hoe je meer succes kunt behalen met recruitment marketing.
Werkgeluk
Sanne Quint van HR Expert Bureau legde in haar presentatie de nadruk op een aantal punten: maak geen onderscheid tussen kandidaten en richt je aandacht continu op de persoon achter de medewerker. De kracht van waarderen kwam aan bod. Arbeidsvoorwaarden van deze tijd hebben wel degelijk een impact op het grote geheel. Op zijn beurt benaderde Thomas Ganzevles, directeur-eigenaar van Reqruiting.nl, de centrale vraag vanuit een strategische invalshoek. Daarbij benoemde hij employer branding als de route naar succes voor het aantrekken en behouden van de juiste mensen.
Toegevoegde waarde
Wat betreft ‘moderne arbeidsvoorwaarden’ zetten wij al stappen! Wanneer wij een klant treffen met ‘ouderwetse’ arbeidsvoorwaarden, kaarten we dat aan. Het is belangrijk voor het vinden van nieuwe medewerkers, maar zeker zo belangrijk voor het behouden van medewerkers. Op dit moment hebben we een klant die op basis van onze adviezen zijn arbeidsvoorwaardenpakket gaat moderniseren!
Skills
Maarten Westerduin van uitzendbureau De Westerduin Broers uit Tiel, richt zich op de ‘skills’ van kandidaten. In de derde workshop pleitte hij bijvoorbeeld voor een platform op basis van skills, in plaats van diploma’s. Deze tool komt in september op de markt. Als Mijn Prolinq matchen wij altijd al op skills, maar wel nadat we een cv hebben bekeken. Ook deze workshop leverde weer verfrissende inzichten op.
Flexhub
Flexhub is als dienstverlener voor de back-, mid- en frontoffice van arbeidsbemiddelingsbureaus actief in de flexmarkt. Als ‘hub’ verwerken ze een stortvloed aan data en informatie tot de juiste loonstrook voor de flexkracht: de juiste factuur, de juiste berekening van de marge. En ze organiseren met regelmaat events waar hun markt bij gebaat is.
Geofort
Het GeoFort in de Gelderse plaats Herwijnen is een interactief science center: alles draait om de aarde. Centrale thema's zijn big data, geo-design en het klimaat. Het fort maakt deel uit van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. In 2011 werd het fort grondig gerenoveerd en een jaar later werd het GeoFort geopend. Het GeoFort is een aanrader om met kinderen te bezoeken: het is actief en educatief.
We hebben een inspirerende middag gehad. Veel interessante tips over de actuele arbeidsmarkt en op welke wijze we ons kunnen onderscheiden in die markt! Neem contact met ons op, zodat jij je voordeel met onze nieuwe inzichten kunt doen!
Privacy Statement © Mijn Prolinq