Deel deze blog
Zij belicht in dit interview de toegevoegde waarde van Mijn Prolinq voor Hytech-Pommec.
Fusiebedrijf in levensondersteunende oplossingen
“De fusie in december 2021 stelde ons in staat krachten te bundelen en als mondiale leider in duik-, medische, tunneling en levensondersteunende oplossingen verder te gaan. We werken met een groot team van ervaren professionals. Zij zetten zich in voor innovatie en het voortdurend aanpassen van ons productassortiment aan de nieuwste technologieën.”
Behoefte aan recruitment partner
Marjolein: “Toen we zelfstandig werden onder onze nieuwe naam, ontbrak de kennis voor het werven van personeel. Pommec was een familiebedrijf en Hytech was vanuit moederbedrijf Royal IHC onderdeel van een corporate structuur. De ondersteunende diensten die dat met zich meebracht, vielen weg na de fusie. We hadden behoefte aan een partner die ons kon ondersteunen bij het vinden van de juiste gespecialiseerde medewerkers voor verschillende functies.”
Vertrouwen in de juiste keuze
“Ik kende Leendert al van naam, aangezien we uit hetzelfde dorp komen”, vervolgt Marjolein. “Nadat ik de achtergrond van Mijn Prolinq bestudeerd heb, was het contact makkelijk gelegd. Het kennismakingsgesprek was erg plezierig. Op basis daarvan zijn we met elkaar aan de slag gegaan. En het vervullen van onze eerste vacature via Mijn Prolinq was vrij snel succesvol. Dat gaf ons het vertrouwen dat Mijn Prolinq de juiste keuze was voor onze technische personeelsbehoeften!”
Dringend behoefte aan uitbreiding
Marjolein: “We zijn begonnen daar waar de nood het hoogst was, namelijk bij onze engineeringafdeling. Door de overname was deze afdeling gekrompen en er was dringend behoefte aan uitbreiding. Het is een lastig te vervullen tak, heel specialistisch. Maar de mensen die via Mijn Prolinq voor een gesprek kwamen, bleken precies de goede kandidaten te zijn.”
Groei zet door
“Na dat eerste succes zijn we verder gegaan. Onze groei zette door en de behoefte aan het vervullen van meer vacatures ook. Zoals voor een inkoper en service technicians. Momenteel loopt er onder andere een traject voor een kwaliteitsmanager. Het is uitdagend dit soort functies in te vullen, maar Mijn Prolinq heeft het al een aantal keer voor elkaar gekregen. We hebben alle vertrouwen dat het weer succesvol verloopt.”
Schakelen met verantwoordelijke managers
Marjolein: “Mijn rol als HR-aanspreekpunt is op afstand. In de praktijk schakelt Rebecca van Mijn Prolinq direct met de verantwoordelijke managers. Zij stellen profielen op en hebben contact tijdens het traject. Ik kom in beeld wanneer er een deal is, om de contracten op te stellen. We houden de lijnen zo kort mogelijk!”
Aanpak werkt
Dat deze aanpak werkt, bewijzen de resultaten. Marjolein: “We hebben drie functies vervuld en er lopen nog drie vacatures. Allemaal in het tijdsbestek van ruim een half jaar, sinds de zomer van 2023. Het is een structurele samenwerking geworden, omdat wij de kennis van recruitment zelf niet in huis hebben. Het is voor ons een efficiënte en vanzelfsprekende oplossing gebleken.”
Werving volledig uit handen
“Inmiddels neemt Mijn Prolinq onze werving volledig uit handen. Dat is een gevolg van de resultaten. En de omgang is bovendien heel prettig! Informeel, regelmatig contact, heldere communicatie. Recruitment is een vak apart. Als professional weten zij waar en hoe ze moeten zoeken. Dat is een dagtaak die je er niet bijneemt. Voor ons is dit een efficiënte oplossing. Zelf doen kost meer tijd en levert minder resultaat op. Daarom is Mijn Prolinq onze vanzelfsprekende partner.”
Verlengstuk van onze organisatie
Marjolein, tot slot: “Wij zien Mijn Prolinq als een verlengstuk van onze organisatie. Hun professionaliteit in recruitment is essentieel voor ons en we verwachten dat deze samenwerking ons blijft ondersteunen bij onze groeiambities!”
Wil je naar aanleiding van dit interview meer weten over de mogelijkheden van onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op.
Privacy Statement © Mijn Prolinq