Deel deze blog
“Focus op nóg meer toegevoegde waarde, is een belangrijk thema”, stelt Leendert.
Prettig contact en vertrouwen
“We zijn bewust zuinig op onze bestaande klanten. Door kwaliteit te bieden, komen klanten terug. Daar ben ik blij mee en trots op! Dat geldt net zo goed voor kandidaten, die ons steeds weer weten te vinden door het prettige contact en het vertrouwen dat ze voelen.
Nog intensiever samenwerken
“Een ander doel blijft stappen zetten in het intensiever samenwerken met bestaande klanten”, zegt Leendert. “De arbeidscommunicatie en coördinatie van platforms uit handen nemen. We streven naar ‘one stop shopping’. Dat houdt in dat wij vanuit wervingsoogpunt alle informatie verzamelen, aanleveren, finetunen en de details afstemmen op de betreffende doelgroep. We zetten al het nodige in om de vacatures met de juiste kandidaten voor de lange termijn te vervullen.”
Tweeledig
Leendert: “Een ander voorbeeld van intensievere samenwerking, zijn benchmarks. We hebben relevante, minimaal marktconforme salarissen voor specifieke functies in kaart gebracht. Klanten kunnen daar hun conclusies uit trekken. Zo is ons werk tweeledig: wij werven nieuwe medewerkers aan de voorkant. En onze opdrachtgevers kunnen ‘de achterdeur dichthouden’.”
Versterking Mijn Prolinq
“Het invullen van onze interne vacatures is echt een doel, zodat we meer capaciteit hebben en geen ‘nee’ meer hoeven te verkopen aan nieuwe opdrachtgevers”, zegt Leendert. “Dit jaar is Rebecca erbij gekomen, nadat Bianca met pensioen is gegaan”, vervolgt hij. “In de tussentijd heeft ook Jesse deel uitgemaakt van ‘team Mijn Prolinq’. Omdat zijn werk niet te combineren viel met zijn nieuwe opleiding, heeft hij ons helaas alweer verlaten. Daarom hebben wij twee mooie posities te vervullen.
Tactvolle begeleiding
Leendert: “Rebecca heeft het goed opgepakt. De klantcase over Numafa Cleaning & Automation is daar door haar tactvolle begeleiding het bewijs van. Net als in het geval van werven voor opdrachtgevers, telt voor onszelf ook de onderlinge ‘klik’. Ik ben blij met Rebecca als versterking en als persoon! Daarom is zij sinds januari in vaste dienst.
Verhuizing
Leendert: “Een heel tastbaar vooruitzicht, is onze verhuizing naar Werkendam! In februari betrekken we onze eigen ruimte in een kantoorpand. Daar beschikken we over onze eigen faciliteiten en voorzieningen én zitten we in het hart van onze corebusiness. Er is in Werkendam veel bedrijvigheid te vinden in de machinebouw, metaal en de maritieme sector. Bovendien is een mooie en moderne werkomgeving aantrekkelijk voor nieuwe collega’s.”
Procesoptimalisatie & efficiënter werken
“Procesoptimalisatie is iets waar we altijd mee bezig zijn, maar waar ook altijd stappen zijn te zetten. Nog efficiënter werken, zodat we meer tijd vrij hebben om ons te focussen op kandidaten en opdrachtgevers. In januari beginnen we al met sessies om te bepalen waar winst is te behalen op dat vlak. Artificial Intelligence is bijvoorbeeld een ontwikkeling waar we ons voordeel mee kunnen doen.”
Arbeidscommunicatie
Leendert: “Ik wil ook meer van onze opdrachtgevers en kandidaten laten zien. In plaats van een opdrachtgever aan het woord, bijvoorbeeld een medewerker van zijn bedrijf centraal stellen. Met die vorm van arbeidscommunicatie laat je meer zien van wat een bedrijf precies doet en te bieden heeft. Zo leren we bedrijven steeds beter kennen. Dat maakt ons ambassadeurs van onze klanten én nemen we hen die communicatie uit handen.”
“Opdrachtgevers geven ook aan behoefte aan training te hebben: bijvoorbeeld hoe je een sollicitatiegesprek voert. Het is belangrijk dat je van tevoren weet welke selectiecriteria je hanteert”, besluit Leendert. “Daar spelen we op in. Kortom: we willen nog efficiënter werken, nog meer faciliteren en kansen blijven zien en benutten!”
“We koesteren onze bestaande klanten en gaan voor nóg meer toegevoegde waarde!”
Privacy Statement © Mijn Prolinq