Deel deze blog
Leendert Romijn: “Dat we nu vaak letterlijk dichter bij onze klanten zitten, maakt het contact en de samenwerking nog persoonlijker en effectiever!”
Groter team
“Daarnaast hebben we ons team uitgebreid met een nieuwe collega”, vervolgt Leendert. “Dat was een belangrijk doel! Het is mooi om te zien hoe goed dat is uitgepakt. De komst van Esther heeft ons meer slagkracht gegeven, maar zorgt ook voor nieuwe dynamiek binnen het team. In februari 2025 verwelkomen we waarschijnlijk nóg een nieuwe collega.”
Arbeidscommunicatie en hr-advies
Leendert: “Onze aandacht ging afgelopen jaar uit naar het verbeteren van zowel onze dienstverlening áls onze interne processen. We hebben meer nadruk gelegd op arbeidscommunicatie, door korte vacaturevideo’s te maken en hr-advies te bieden aan onze klanten. Dat helpt klanten om vacatures sneller in te vullen, maar geeft kandidaten bovendien een beter beeld van wat ze kunnen verwachten.”
Strategische doelen aangescherpt
“Daarnaast hebben we onze strategische doelen aangescherpt”, stelt hij. “We richten ons specifiek op de sectoren metaalconstructie, machinebouw en maritiem-offshore. Door die gebieden nadrukkelijk te benoemen, kunnen we nog meer maatwerk leveren en beter inspelen op de behoeften van onze klanten en kandidaten.”
Kwaliteit én snelheid
Leendert: “De arbeidsmarkt blijft een uitdaging. Het vinden van de juiste kandidaten vraagt om een combinatie van kwaliteit en snelheid. Wij blijven kwaliteit vooropstellen, maar realiseren ons dat snelheid ook belangrijk is voor opdrachtgevers. We hebben daarop ingespeeld door duidelijk te communiceren over de match. Wanneer een kandidaat bijvoorbeeld voor zeventig procent aansluit, geven we eerlijk de aandachtspunten aan en bespreken we samen met de klant de opties. Transparantie is essentieel!”
Naamsbekendheid vergroten
“Voor 2025 hebben we een aantal heldere doelen. Ten eerste willen we onze naamsbekendheid onder kandidaten vergroten. Dat doen we door de website te vernieuwen en gerichte socialmediacampagnes op te zetten. Het is belangrijk dat kandidaten ons weten te vinden, zeker in een krappe arbeidsmarkt.” Hij vervolgt: “Daarnaast blijven we investeren in technologie. Bijvoorbeeld in AI-tools die administratieve taken kunnen verminderen en onze samenwerking verbetert. Zo hebben we meer tijd voor waar we écht verschil mee maken: persoonlijk contact met klanten en kandidaten.”
Meedenkende partner
Leendert: “We blijven ons richten op langetermijnrelaties met klanten en ook kandidaten. Natuurlijk willen we vacatures invullen, maar we onderscheiden ons ook door echt mee te denken over strategische personeelsplanning en uitdagingen zoals vergrijzing. Door als partner te opereren, ondersteunen we opdrachtgevers en kandidaten bij hun groei en succes.”
Investeren in groei
“Ik heb vertrouwen dat we in 2025 de positieve lijn gaan voortzetten”, besluit Leendert. “We hebben een fantastisch team, trouwe klanten en een duidelijk doel. Mijn wens is dat we groeien, in omvang, maar vooral ook in de kwaliteit van onze dienstverlening. Door te blijven investeren in onze mensen, onze processen en onze relaties met klanten en kandidaten, geloof ik dat we dat kunnen bereiken!”
Privacy Statement © Mijn Prolinq